Rozpoczął się nabór wniosków na dofinansowanie usuwania wyrobów zawierających azbest
Wójt Gminy Walim ogłasza nabór wniosków na dofinansowanie usuwania wyrobów zawierających azbest. Zadanie realizowane będzie pod warunkiem otrzymania przez Gminę Walim dofinansowania z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej we Wrocławiu oraz wyłonienia specjalistycznej firmy zajmującej się utylizacją odpadów niebezpiecznych.
Kosztami obejmującymi dofinansowanie będą wyłącznie koszty demontażu, zbierania, transportu i unieszkodliwiania odpadów zawierających azbest.
Dofinansowanie nie będzie obejmować kosztów związanych z zakupem i montażem nowych pokryć dachowych.
O dofinansowanie ubiegać się mogą: osoby fizyczne, rolnicy, kościoły i związki wyznaniowe, stowarzyszenia, wspólnoty mieszkaniowe itp.
Wnioski można składać do dnia 10 lutego 2023 r. osobiście w Urzędzie Gminy Walim, ul. Boczna 9 – kancelaria lub drogą pocztową na adres Urząd Gminy Walim ul. Boczna 9, 52-320 Walim
Usunięcia i unieszkodliwienia wyrobów zawierających azbest dokona wykonawca wybrany do realizacji tego zadania zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku – Prawo zamówień publicznych (tj. Dz. U. z 2022 r. poz. 1710), z którym Gmina Walim podpisze stosowną umowę po przyznaniu gminie środków finansowych z WFOŚiGW.
Dofinansowanie w formie dotacji wynosić będzie 70% wartości zadania, pozostałą kwotę wnioskodawca zobowiązany będzie sfinansować z własnych środków.
Wzory wniosku i informacji o wyrobach zawierających azbest dostępne są w Urzędzie Gminy Walim w pokoju nr 13 i do pobrania poniżej. Bliższe informacje można także uzyskać pod numerem telefonu 74 8494 353.
Wniosek i załączniki do pobrania